Taimsed õlid

Allalaaditud failOliiviõli sisaldab kasulikke rasvasid ja antioksüdante. Külmpressitud oliiviõli (extra virgin) on kõige parem tarbida külmana ehk toorelt, näiteks salatikastmetes, sest küpsetamisel tekib selles mõningal määral transrasvasid. Praadimisel tuleks eelistada pigem tavalist oliiviõli, kuna see peab kuumjsele paremini vastu.

Allalaaditud fail (1)Kookosõli  ei sisalda kolesterooli ega tõsta ka halva kolesterooli sisaldust veres. Ühe kaaluühiku kohta sisaldab see vähem kaloreid kui ükski teine toidurasv. Kookosõli toetab kõhunäärme tegevust, parandab organismi veresuhkru kasutamist ja tõhustab kaaliumi ja magneesiumi ning rasvas lahustuvate vitamiinide imendumist verre. 1-2 spl kookosõli päevas aitab viia vere kolesteroolisisalduse normaaltasemele. Kookosõli peab hästi vastu kuumutamisele ja sobib suurepäraselt praadimiseks ja küpsetamiseks. Toatemperatuuril on kookosõli tahke, kuid selles sisalduvad küllastatud rasvad pole kahjulikud ega soodusta haiguste tekkimist.

sesame seedsSeesamiseemneõli on oluline toiduaine, tänu millele paraneb ainevahetus, vähenevad hüpertoonianähud, leevenevad põletikud ja liigesehaigused; tänu suurele kaltsiumi- ja fosforisisaldusele on tõhus ka osteoporoosi ennetamisel ja sellest taastumisel. Õli aitab kaasa lihasmassi kasvatamisele ja tugevdab organismi kui tervikut. Seesamiõli loetakse tervistavaks ja puhastavaks, kuna see viib organismist välja mürgid ja jääkained. 

imagesViinamarjaseemneõli sisaldab rohkesti E-vitamiini ning teaduslikult on tõestatud viinamarjaseemneõli tervislikud omadused võitluses kõrge kolesteroolitaseme vastu.

 

Allalaaditud failKreeka pähkli õli sisaldab organismile olulisi mineraalaineid ja asendamatuid rasvhappeid. Õli on heaks lisandiks salatikastmete valmistamisel, andes toidule iseloomuliku maitse ja mõjutades positiivselt seedetegevust. Pähkliõli ei talu kuumutamist ja seega tuleb teda kasutada vaid külmades toitudes või lisada põhiroogadele vahetult enne toidu serveerimist. Kreeka pähkli õli on energiarikas, kuid üks supilusikatäis paaril-kolmel korral nädalas on igati tervitatav.

-Ravitoitude kokaraamat