Mis on Mudra?

mudraÜks paljudest võimalustest, kuidas oma keha, meeli ja hinge soovikohaselt mõjutada, on joogaharjutused kätele ehk mudrad. Vaid sõrme- ja käte- asendite muutmisega koos õige hingamise ja visualisatsioonidega on võimalik saavutada kõige erinevamaid efekte: end kas rahustada või vastupidi ergutada, leevendada füüsilisi vaevusi või vabaneda emotsionaalsest pingest, koondada oma mõtteid ja sisemist jõudu soovitu saavutamiseks.

Mudrad pakuvad uskumatult palju lihtsaid ning igaühele võimetekohaseid harjutusi, kuidas end ise aidata.

Mudrade algne päritolu on jäänud siiani mõistatuseks, kuid on teada, et usulistes ja paganlikes rituaalides on need olnud kasutusel ka väljaspool Aasiat. Meie põhjala esivanemad kasutasid nii oma rituaalides, mõtete ja soovide väljendamisel žeste, mida meiegi intuitiivselt järele matkime: abipalveks käte taeva poole tõstmine, kellelegi edu soovides sõrmede ristamine (n-ö pöidlad pihku liigutus), käte plaksutamine heameelest, ühtsuse ja energia koondamise väljendusena kätest kinni hoidmine jmt.

Ka mudradel on mitmeid tähendusi – sellega tähistatakse nii müstilisi käteasendeid, žeste kui ka sümboleid, mis ühest küljest väljendavad meie meeleseisundeid ja emotsioone (eriti selgelt India tantsudes, budistlikes rituaalides) ning ka vastupidi – kindlad žestid ja käteasendid (hasta’d) võivad positiivselt mõjutada psüühikat ja füüsilist seisundit.

Seega võime oma keha ja meeli mõjutada ning tegevuses hoida oma soovi kohaselt – vaid painutades, ristates, sirutades sõrmi ja neid teiste sõrmedega puudutades.

Lihtne praktiseerida

Mudrasid võib teha igal pool ja igal ajal, ent ainult juhul, kui suudame end ümbritsevast täielikult välja lülitada. Need on hinnalised vaikusehetked, mis muudavad meie elu täiuslikumaks ja meeldivamaks.

Käed peaksid mudrade tegemisel olema lõdvestunud, sõrmede surve kerge ja õrn. Tee mudrasid nii hästi kui suudad, need toimivad igal juhul. Algul võib olla raske teatud asendeid võtta, sest sõrmed ei allu tahtele ja väsivad, kuid aja jooksul muutuvad käed paindlikumaks ja tugevamaks ning sa suudad kasutada juba mõlemat kätt. Pole oluline, mis põhjusel sa mudrasid teed – igal juhul on see püha žest ja sa tunned pärast sooritust end puhanuna ja energiast tulvil.

Mudrasid võib teha igas asendis: nii istudes, seistes kui kõndides. Kontrolli, et su kehaasend oleks sümmeetriline ning et oleksid võimalikult lõdvestunud. Kui istud toolil, peab selg olema sirge ja jalgadel mugav kontakt põrandaga. Kui lamad, on kõige sobivam asend selili.

Mudrasid jalutades tehes jälgi, et liigud ühtlases rahulikus ja rütmilises tempos. Seistes aseta jalad õlgade laiuselt harki, lõdvesta jalad ja suuna varbad otse ette. Kui sul on rohkem aega, võid mudrasid teha istudes mediteerimisasendis. Ka sel juhul jälgi sümmeetriat, lülisammas olgu sirge ja puusad suunatud otse ette.

Harjutuste toime on kiirem ja intensiivsem, kui keskendud samaaegselt hingamisele ja kätele. Huvitavaks teeb kogu protsessi see, kui visualiseerid oma seisundi ja/või loed vastava mudra juurde kuuluvat afirmatsiooni (sinu soov sõnastatud kujul).

Kui suudad selgelt sõnastada selle, mida sa tahad, oled juba uue elukorraldusega algust teinud.

Mudra toimet võid tajuda kohe (ära ehmu, kui esimene tunne pole loodetult positiivne, see näitab muutust ja arengut, taandudes tasapisi) või teatava aja möödudes. Sa tunned soojust, valu väheneb, enesetunne paraneb ja meel saab värskendust.

Autor: Helbe Pettai  http://naine24.postimees.ee/409428/mudrad-lihtsaid-joogaharjutusi-katele

Mudra, mis avab tee külluseallika juurde.

Küllusejumal Kubera mudra ehk soovide täitmise mudra

Prithvi mudra stressi ja psüühiliste haiguste vastu